THALL IS ABHUS/LAETHANTA SAOIRE
Ólann mo Mhiúil as an nGainséis
Gabriel Rosenstock Gabriel Rosenstock Gabriel Rosenstock

Bhuaigh Gabriel Rosenstock turas timpeall an domhain do bheirt an bhliain seo caite. Chaith féin agus a bhean Eithne nach mór trí mhí ag taisteal agus thug siad cuairt ar shé thír éagsúla san Áis, i Meiriceá Thuaidh agus Meiriceá Theas. Sa sliocht seo as leabhar atá á scríobh aige faoi na heachtraí a tharla dóibh le linn an turais, cur síos aige ar an tSeapáin, an tríú tír ar stop siad inti.

Íomhá
Íomhá
Foirgneamh ar a dtugtar an A-Dome a scriosadh nuair a thit an buama adamhach agus atá anois ansin mar leacht cuimhneacháin.
Íomhá
Radharc ó Kyótó
Íomhá
Niúdail sóba
Íomhá
Leacht cuimhneacháin dóibh siúd a maraíodh i Hiroshima

An chéad alt sa tsraith An dara halt sa tsraith

Uaigneas mór na ndéithe

Comhrá agam leis an Ollamh Masazumi Toraiwa. Féachann cosúil le seanmháistir as an tsraith theilifíse úd Kung Fu. Labhrann faoi na ceithre dúile, an chré, an t-uisce, an tine, an t-aer - agus an cúigiú dúil, an gaol eatarthu go léir. Luaimse nithe leis ar chreid muintir na hÉireann iontu go dtí le deanaí, mar shampla, “Seachain!” a leis na daoine maithe agus uisce na gcos á chaitheamh amach ar an tsráid. Croitheann a cheann go smaointeach. Tagann tocht air. "Kawa no kamisama doitokure!" ar go séimh. Is nath é sin a bhí aige agus é ina gharsún: bhí chun a mhúinín a dhéanamh san abhainn ba ghá foláireamh a thabhairt roimh . “A dhéithe na habhann, imigí le bhur dtoil - fliuchfar sibh! an bhrí atá leis. Cheapfá go rabhadar fliuch a ndóthain cheana féin. Osclaímid buidéal Jameson agus ólaimid sláinte na seandéithe. Táid i mbaol, an dtuigeann . Is maith leo a fháil amach nach dearúdta ar fad atá siad.

Cré na beatha

Kyótócuairt ar theampall, sinne agus na mílte eile. Manach Zen agus meangadh gáire air. Féachann orm, catsúil fagharthach, súile an tíogair úd a chonaic Blake. As sin síos na sráideanna caola linn go dtí taispeántas cré-earraí le Mituyuki Kawase a rugadh anseo sa bhliain 1933. Na bróga a bhaint i dtosach, gan dabht. Cré-earraí glónraithe á ngrinndearcadh againn agus sinn suite ar an urlár. Coiníní bána ag preabarnach sna plátaí aige, dhá chráifisc i mias, éin faoi shneachta. Óna athair a d’fhoghlaim Kawase a cheird. lámhcheardaíocht í seo mar a thuigimidne í ach sárealaín. An praghas réir, faraor; hacmhainn linn oiread is ubhchupán a cheannach.

An t-iomlán sa bheagán

In Kyótó dúinn, ghlac ár gcara Masazumi, an t-ollamh scaipthe, ghlac tuairim is ceithre scór grianghraf sa lena cheamara digiteach agus thaispeáin dúinn ansin iad ar scáileán an ríomhaire ghlúine aige. Teampaillcrainngairdíníclocha. Conas go bhfuil an oiread sin spéise agaibh i gcarraigreacha agus i gclocha, a fhiafraím de. Níl féin róchinnte. Clocha aonair i ngairdín, ar , is geall le hoileáin san aigéan iad. , chun é a ar bhealach eile, is ancairí iad a ligeann don aigne suncáil agus domhainmhachnamh socair a dhéanamh. Muintir an Iarthair, is maith leo pictiúr iomlán a bheith acu i bhfráma. Ach na Seapánaigh, glacann siad grianghraif de chrainn agus go mbeadh an crann ar fad ann; bainid aoibhneas as an duilliúr, dathanna á dtréigean, glas, buí, dearg, órga. Géaga ag trasnú ar a chéile, patrúin gheoiméadracha, mar a bheadh líníochtaí de chuid Paul Klee, scrábáil páiste, dlúithe an duilliúir agus ansan, ar an imeall, duilleoigín léi féin, scoite amach ar ghéag lom, éan cuideáintorthúlacht, éagsúlacht agus neamhbhuaine an tsaoil, ciorcal na beatha, na ceithre ráithega gréine, scáthagus na clocha is na carraigreacha arís, a ndath, a n-uigeacht, a gcruth. Cad is carraig ann? Cad is cloch ann?

Táimid chun aghaidh a thabhairt inniu ar Hiroshima chun cumas scriosta an duine a mheabhrú dúinn féin. Mheabhraigh Eoghan Ó Tuairisc dúinn é, mheabhraigh Deasún Fennell dúinn é; caithfear an focalHiroshimaa arís is arís eile.

Kyótó timpeallaithe ag cnoic, mar sin bíonn an ghrian ábhairín mall ag éirí agus tugann an leaba aoibhinn uirthi féin go luath.

Scadán deataithe agus sóba (niúdail) chun lóin. Toisc é a bheith tamall maith ón bhfarraige - agus toisc an chathair a bheith faoi léigear go minic ag a naimhde - b’éigean dóibh bia mara a leasú. hionadh cáil dhomhanda a bheith ar phicil na háite. goirt ach milis a bhí an t-iasc, é ar snámh sa bhabhla súip. D’itheamar idir iasc is niúdail is d’ólamar an lacht, an babhla á ardú againn seachas spúnóg a úsáid. An freastalaí ag umhlú dúinn agus sinn ag imeacht, mar a dhein leis na céadta bliain - le breis is míle bliain, le bheith cruinn ceart ina thaobh.

Malartaítear cártaí gnó an t-am ar fad sa tSeapáin. thugann duine a chárta dhuit is ceart glacadh leis le do dhá lámh, le teann ómóis - agus umhlú beag a dhéanamh, ar ndóigh.

Cad é an míniú is fearr a thabharfá ar Zen, an creideamh a bhfuil a rian chomh láidir sin ar gach gné de shaol is de chultúr na Seapáine? smaoinigh air mar chreideamh, sa chéad áit. smaoinigh in aon chor! Zazen is ea suí, gan smaoineamh. Suigh mar a shuigh an Búda, ar néalta neamhshaolta ach ar thalamh an domhain bhraonaigh seo. féin a thalmhú is ea é, féin a fhréamhú. id chrann, mar a dúirt an Direánach. (Bhainfeadh an Seapánach brí speisialta as sin). i do chrann righin, áfach, dúr. solúbtha. Umhlaigh.

Ar an traein go Hiroshima dúinn tháinig cigire na dticéad. Sheas go díreach sa charráiste. Labhair , á chur féin in aithne agus d’umhlaigh dúinn sular chrom ar na ticéid a sheiceáil. Deasghnáth beag agus ba dheas é. bhfios nuair a shuífidh arís go mbeidh dreas beag zazen aige féin.

Is dóigh le lucht Zen chleachtann zazen ar mhaithe leat féin nach bhfuil i ndán duit ach Ifreann. Cothaíonn zazen comhbhá agus tuiscint don fhulaingt, don duine eile - agus níl fhios ag éinne luíonn an bhróg ar an duine eile.

ag smaoineamh ar an traein go Hiroshima ar aduaine an chultúir seo, cuid de na daoine cairdiúil go leor, cuid eile acu agus b’fhearr leo gan strainséir a bheith ina measc. D’fhiafraigh m’ollaimhín scaipthe, Masazumi, díom cén cur amach atá ag Éireannaigh ar an tSeapáin. Dúrtsa leis gur claoníomhá a fuaireamar inár ngasúir scoile dúinn ó bheith ag léamh na ngreannán Sasanach. (B’fhiú do dhuine éigin staidéar a dhéanamh ar an éifeacht a bhí ag bolscaireacht Shasana orainn go léir, idir ghreannáin agus scannáin). Cruálacht na Seapánach an rud is a d’aidhn spéis na ndaltaí scoile agus mise ag éirí aníos, a dúrtsa leis, go háirithe na pionóis a chuirtí ar phríosúnaigh cogaidh. Dheineas scéal grinn, mar dhea, a aithris . Príosúnach bocht ceangailte de stáca, ceangal na gcúig gcaol air. Sreang leictreach díreach os a chomhair. É lomnocht. Tagann cailín rince amach, spéirbhean, agus deineann damhsa meallacach os a chomhair. Tagann éirí ar an bpríosúnach bocht; troideann go cróga in aghaidh a mhianta ach sa deireadh teagmhaíonn a shlat leis an tsreang leictreachagus sin sin. Maíonn a gheangháire brónach ar m’ollaimhín agus ligeann osna. Déagóir ab ea é féin le linn an Chogaidh agus fágaimid mar sin é, mar scéal gan chríoch, gan tús.

a ghnó déanta anois ag an gcigire ticéad. Seasann ag doras an charráiste - ar chéimeanna Neimhe ag geataí Ifrinn, ba dhóigh leat. Féachann orainn. Umhlaíonn agus imíonn. Samhlaigh an céapar sin ar fad ar an traein go Cathair na Mart. Déarfaí leis an bhfear bocht éirí amach i mBéal Átha na Sluaighe!

Is file é Gabriel Rosenstock agus eagarthóir leis an nGúm i mBaile Átha Cliath.

Foilseoidh Cló Iar-Chonnachta an leabhar as a bhfuil an sliocht thuas tógtha, *Ólann mo Mhiúil as an nGainséis, ag deireadh an tsamhraidh.*

Seo an t-alt deireanach sa tsraith.

RSS FREAGRAÍ NA LÉITHEOIRÍ  

© Oideas Gael, 2010. Cosc ar chóipeáil. Ní gá go mbeadh na tuairimí a nochtar i mBeo! ar aon dul le tuairimí na bhfoilsitheoirí. Suíomh cóirithe ag MBM. Úsáidtear grafaicí de chuid Fam Fam Fam agus Wikimedia Commons ar an láithreán seo.