Tá sé ráite agam cheana – ba cheart go mbeadh dhá chailíocht dhifriúla ann do Ghaelcholaistí agus do Scoileanna Bhéarla, go háirithe ag leibhéal onóracha. A luaithe a tharlaíonn sé – is amhlaidh is fearr.
Ach ní aontaím go hiomlán le moltaí Fiontar DCU. Níl moltaí s’acu ag teacht go hiomlán leis an gcóras sa Bhreatain Bheag. Bheifeá fós ag súil go mbeadh daoine ag teacht amach ó scoileanna Bhéarla le hardscileanna teanga sa Ghaeilge agus ag iarraidh dul ar aghaidh le staidéar a dhéanamh uirthi ag an tríú leibhéal. Ní chiallaíonn dhá cháilíocht dhifriúla ísliú céime anseo.
An rud is tábhachtaí ná daltaí á mhúineadh agus á scrúdú ag an leibhéal ceart.
Dá mbeimis á mhúineadh scoláirí ag leibhéal ceart bheadh níos mó suime acu sa Ghaeilge, bheidís in ann a phiocadh suas i bhfad níos fearr agus bheadh scileanna teanga i bhfad níos fearr acu mar thoradh.
Dá mbeadh níos mó ama ann le hobair labhartha agus scríofa a dhéanamh in áit marcanna a bhronnadh ar aistí a fhoghlaim de ghlanmheabhair, agus dá mbeadh scrúdú béil éigeantacht ann ag leibhéal an teastais shóisearaigh, bheadh sé ina tús.
Ní fhoireann an córas reatha do cheachtar den dá dhream - "Ní féidir leis an ngobadán an dá thrá a fhreastal" ar ndóigh.
Is maith liom na píosaí seo ar an ábhar:
http://www.independent.ie/opinion/letters/tongue-twisted-26843341.html
http://www.foinse.ie/eagarfhocal-a-litreacha/litreacha/3722-na-fadhbanna-a-bhaineann-le-teagasc-na-gaeilge
Ach ní aontaím go hiomlán le moltaí Fiontar DCU. Níl moltaí s’acu ag teacht go hiomlán leis an gcóras sa Bhreatain Bheag. Bheifeá fós ag súil go mbeadh daoine ag teacht amach ó scoileanna Bhéarla le hardscileanna teanga sa Ghaeilge agus ag iarraidh dul ar aghaidh le staidéar a dhéanamh uirthi ag an tríú leibhéal. Ní chiallaíonn dhá cháilíocht dhifriúla ísliú céime anseo.
An rud is tábhachtaí ná daltaí á mhúineadh agus á scrúdú ag an leibhéal ceart.
Dá mbeimis á mhúineadh scoláirí ag leibhéal ceart bheadh níos mó suime acu sa Ghaeilge, bheidís in ann a phiocadh suas i bhfad níos fearr agus bheadh scileanna teanga i bhfad níos fearr acu mar thoradh.
Dá mbeadh níos mó ama ann le hobair labhartha agus scríofa a dhéanamh in áit marcanna a bhronnadh ar aistí a fhoghlaim de ghlanmheabhair, agus dá mbeadh scrúdú béil éigeantacht ann ag leibhéal an teastais shóisearaigh, bheadh sé ina tús.
Ní fhoireann an córas reatha do cheachtar den dá dhream - "Ní féidir leis an ngobadán an dá thrá a fhreastal" ar ndóigh.
Is maith liom na píosaí seo ar an ábhar:
http://www.independent.ie/opinion/letters/tongue-twisted-26843341.html
http://www.foinse.ie/eagarfhocal-a-litreacha/litreacha/3722-na-fadhbanna-a-bhaineann-le-teagasc-na-gaeilge
Ach cá bhfuil na polaiteoirí?